Infocentrum – vnější a vnitřní funkce

Rozlišuji 2 základní funkce Infocentra

  • VNĚJŠÍ
  • VNITŘNÍ

VNĚJŠÍ FUNKCE je zřejmá:

  • poskytování informací potenciálním návštěvníkům v procesu rozhodování o návštěvě a před příjezdem do destinace
  • poskytování informací, služeb a zboží návštěvníkům destinace a její propagace

VNITŘNÍ FUNKCE:

Infocentrum by mělo sloužit jako pomocník a podpora podnikatelům v CRposkytovatelům produktů CR v destinaci.

Všichni společně s pomocí moderních metod e-mail marketingu mohou levně a efektivně podpořit propagaci destinace.

A to v následujících krocích:

  • IC připravuje informace o novinkách a akcích v nadcházející sezóně
  • IC připravuje aktuální informace o akcích a podmínkách CR v destinaci
  • Těsně před konáním sportovní nebo kulturní akce – její připomenutí
  • V souvislosti se změnou nabídky produktů CR v destinaci (akční ceny, nové podmínky – např. nově upravené běžecké stopy, změna počasí před víkendem a další )
  • informace o přípravě nových reklamních materiálů
  • IC tyto informace připraví a rozešle ubytovatelům a dalším podnikatelům v destinaci
  • Podnikatelé v CR – využijí tyto informace ve své propagaci. Nejefektivnější je e-mail marketing.
  • Podnikatelé v CR – připomínkují činnost IC a připravují podněty pro zlepšení spolupráce

Zabezpečení VNITŘNÍ FUNKCE:

  • Personální – IC musí být takto úkolováno a musí být personálně vybaveno, aby uvedené činnosti bylo schopno zabezpečit.
  • Organizační – v rámci plánu činnosti na rok musí být tato aktivita rozpracovaná časově, organizačně a obsahově
  • Finanční – některé činnosti se budou zabezpečovat externě. V případě, že bude celá oblast nastavena na princip e-mail marketingu, mělo by infocentrum zabezpečit tvorbu obsahu. Nejspíš s pomocí externisty.

Ideální stav je, kdybyž ubytovatelé v destinaci používají e-mail marketing a když informace o destinaci - podklady pro e-mail marketing pro ně IC zpracovává.

Pomůžu vám se zavedením takového systému do vaší destinace. Mám připravené semináře a workshopy, na kterých jak pracovníky infocentra tak i ubytovatele pro tento systém připravím.

Pro ubytovatele je připravené on-line vzdělávání. Více na prokliku ZDE.

V případě, že vás tento princip zaujal, kontaktujte mne, domluvíme další postup.

Příklad na závěr:

V destinaci je 30 ubytovatelů

Každý z nich má v databázi 500 bývalých návštěvníků

Infocentrum má v databázi 3 000 kontaktů

Všichni užívají e-mail marketing a rozešlou informaci 8 x v roce.

Při jednom mailingu destinace osloví 18 000 potenciálních návštěvníků.

Chcete-li vědět víc, zadejte prosím Vaše kontaktní údaje, abych se s Vámi mohl spojit.