Infocentrum – vnější a vnitřní funkce
Rozlišuji 2 základní funkce Infocentra
- VNĚJŠÍ
- VNITŘNÍ
VNĚJŠÍ FUNKCE je zřejmá:
- poskytování informací potenciálním návštěvníkům v procesu rozhodování o návštěvě a před příjezdem do destinace
- poskytování informací, služeb a zboží návštěvníkům destinace a její propagace
VNITŘNÍ FUNKCE:
Infocentrum by mělo sloužit jako pomocník a podpora podnikatelům v CR a poskytovatelům produktů CR v destinaci.
Všichni společně s pomocí moderních metod e-mail marketingu mohou levně a efektivně podpořit propagaci destinace.
A to v následujících krocích:
- IC připravuje informace o novinkách a akcích v nadcházející sezóně
- IC připravuje aktuální informace o akcích a podmínkách CR v destinaci
- Těsně před konáním sportovní nebo kulturní akce – její připomenutí
- V souvislosti se změnou nabídky produktů CR v destinaci (akční ceny, nové podmínky – např. nově upravené běžecké stopy, změna počasí před víkendem a další )
- informace o přípravě nových reklamních materiálů
- IC tyto informace připraví a rozešle ubytovatelům a dalším podnikatelům v destinaci
- Podnikatelé v CR – využijí tyto informace ve své propagaci. Nejefektivnější je e-mail marketing.
- Podnikatelé v CR – připomínkují činnost IC a připravují podněty pro zlepšení spolupráce
Zabezpečení VNITŘNÍ FUNKCE:
- Personální – IC musí být takto úkolováno a musí být personálně vybaveno, aby uvedené činnosti bylo schopno zabezpečit.
- Organizační – v rámci plánu činnosti na rok musí být tato aktivita rozpracovaná časově, organizačně a obsahově
- Finanční – některé činnosti se budou zabezpečovat externě. V případě, že bude celá oblast nastavena na princip e-mail marketingu, mělo by infocentrum zabezpečit tvorbu obsahu. Nejspíš s pomocí externisty.
Ideální stav je, kdybyž ubytovatelé v destinaci používají e-mail marketing a když informace o destinaci - některé podklady pro e-mail marketing pro ně IC zpracovává.
Pomůžu vám se zavedením takového systému do vaší destinace. Mám připravené semináře a workshopy, na kterých jak pracovníky infocentra tak i ubytovatele pro tento systém připravím.
Pro ubytovatele je připravené on-line vzdělávání. Více na prokliku ZDE.
V případě, že vás tento princip zaujal, kontaktujte mne, domluvíme další postup.
Příklad na závěr:
V destinaci je 30 ubytovatelů
Každý z nich má v databázi 500 bývalých návštěvníků
Infocentrum má v databázi 3 000 kontaktů
Všichni užívají e-mail marketing a rozešlou informaci 8 x v roce.
Při jednom mailingu destinace osloví 18 000 potenciálních návštěvníků.
Chcete-li vědět víc, zadejte prosím Vaše kontaktní údaje, abych se s Vámi mohl spojit.