Nepomucko – i zdánlivě málo atraktivní destinace má svůj potenciál. 

Poslední moje práce tvorby strategického dokumentu, marketingová strategie pro město Nepomuk a destinaci Nepomucko byla zajímavá. Na počátku jsem byl trochu rozpačitý. Udělal jsem si základní dotazovací průzkum ve svém okolí a v drtivé většině dotazovaní nebyli schopní Nepomuk umístit na mapě ČR. A rozptyl byl opravdu drastický.

Lepší to bylo s vazbou na svatého Jana Nepomuckého, to byl ve většině případů známý pojem.

Zadání bylo několik. Jak rozvinout a podpořit potenciál CR, jaká by měla být cílová teritoria, jaké jsou cílové segmenty, jak se dál profilovat, jak tvořit produkty pro výše jmenované. A poslední – jak se postavit k destinačnímu managementu, přidružit se o některé z blízkých oblastí nebo si vytvořit vlastní lokální destinačku.

Musím říct, že po počáteční hodně hluboké analýze stávající nabídky, možností, po studii již hotových strategických dokumentů rozvoje města Nepomuk a Nepomucka jsem postupně viděl, jak i  tato zdánlivě méně atraktivní destinace má co nabídnout.

Zúžil jsem cílová teritoria oslovení a doporučil nemít v úvodních letech ambice na dlouhé pobyty návštěvníků. Také jsem navrhnul směry rozvoje nabídky a rozvoje produktů cestovního ruchu. 

Bylo to velmi zajímavé a po počátečních rozpacích jsem se do destinace nadchnul. Ale má před sebou dlouhou a nelehkou cestu. Opět její postup závisí od lidí – představitelé města, podnikatelé a výkonní tahouni. Destinace na tom není špatně, ba naopak v oblasti výkonných osob výkonných v oblasti kultury a cestovního ruchu je na tom výborně.

Ovšem i zde je další rozvoj otázkou peněz. Je fajn, že Plzeňský kraj na finanční podporu pamatuje, představitelé města také nejsou skrblíci. Destinace má potenciál a má šanci se dobře rozvíjet. A navíc je v roce 2021 velké výročí blahořečení svatého Jana Nepomuckého. Na tomto významném výročí se dá postavit komunikace, PR a přilákat mnoho nových návštěvníků. Ještě že ty svaté máme:-)

A destinačka? V případě, destinace Nepomucko jsem nedoporučil přidružit se k oblastní destinaci Brdy nebo Pošumaví. Obě jsou svých charakterem velmi odlišné od destinace Nepomucko a to by bylo v obou případech jaksi na okraji. Ani jedna ze jmenovaných destinací neoplývá výraznou reklamní podporou a tak se nedá očekávat, že by se Nepomucko „svezlo“. Spolupracovat – ANO, ale jít svojí cestou a budovat si svoji identitu, značku, povědomí. Je to náročnější, ale destinace Nepomucko na to má a vlastní cesta je určitě v mnoha ohledech lepší. 

Práce na strategii byla pro mne zajímavá. Má šanci i nadále pokračovat, mohu jí pomoci v procesu tvory vlastní identity a oslovení cílových oblastí a segmentů.

Jestli vás zajímají větší podrobnosti, napište. Rád se podělím.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.